Finnskogen 2006
OTC ble igjen invitert til treff på Finnskogen etter et års pause (Grenseløst 2005). I år var treffet i forbindelse Med Himmelspretten siste helgen i mai. Det var for OTC ny treffplass med plass til mange telt og noen plasser i hytte som lå ved et idyllisk vann.
Jeg reiste oppover tidlig lørdag morgen. Startet hjemmefra i nydelig solskinn, men noen hadde glemt å slå på varmen. Det var rett og slett ikke så varmt, men vakkert var det. Fremme på Finnskogen kom jeg omtrent midt i frokosten til de som hadde overnattet. Jeg pakket av og satt opp teltet og fikk en kaffekopp etter at jobben var gjort.
I tolvtiden startet dagens guidede fellestur. Det var omtrent 15 sykler med på turen, men i løpet av den første mila hadde vi mistet to av syklene... Det ble mange fine mil når vi bare kom i gang. Finnskogen er virkelig et eldorado med grusveier. På Svullrya ble det pause med bensinfylling og litt fylling i magen. Reisen gikk videre på nye veier. Alle slag grusveier ble kjørt, løs grus, fast grus, sporete sand osv osv. På begynnelsen av dagen var det ikke så mye støv, men det tok seg opp utover dagen. I fem-seks tiden hadde vi krysset grensen over til Sverige, og jamen kom vi ikke til Tvällen i år også. Og jamen ble det ikke villsvin på planke i år også. En riktig høydare som etterhvert har blitt tradisjon på disse Finnskogtreffene. Kvelsdturen tilbake til teltene gikk ikke korteste veien den heller. Det var noen som måtte ha bensin, og det er ikke spesielt tett mellom pumpene i de dype skoger. Vi kjørte litt på kryss og tvers ned til Ed der det var en åpen pumpe, før det ble mer grus oppover igjen. Hvor vi var...
Kvelden gikk fort rundt bålet ved vannkanten, og natten falt på. Natten var kald, når jeg var ute av soveposen i et nødvendig ærend i halv-åtte tiden om morgenen var det faktisk rim i gresset. Det ble en rask tur ut før jeg krøp ned i posen igjen.
Hjemturen gikk også en tur innom Sverige på fine veier inntil jeg kom til mer siviliserte strøk med mer folk og større veier.

Turen opp til Finnskogen
gikk i pent men kaldt vær

Så var jeg der

Det var god plass til flere