Weisel 2016

Første helg i Juni var det igjen BMW treff i Weisel. Tradisjonen tro reiste vi med Kiel-ferja fra Oslo onsdagen før, men i dag var i 13 mann i stedet for 12 - Pål var 13. mann på laget. Vi seilte ut Oslogjorden i strålende vær og satt på dekk til langt ut i fjorden. I Kiel var dte samme fine været, men varslene sa det ville komme regn og regnbyger - og det stemte. Før vi kom til Hamburg måtte regntøyet på for de som ikke hadde Gore-Tex'en på plass. Rett nord for Hannover var det lunsj på samme italienske resturant som i fjor. Gjengen kom nesten samlet - noen hadde vært innom verksted i Hamburg, andre hadde handlet litt osv. Men alle fikk lunsj og alle skulle videre til Trendelburg. Veien dit ble også litt ulik, noen skulle til Kassel og andre skulle kjøre utenom Autobahn. Selv om alle hadde vært på denne turen før så er det stadig diskusjon om veivalg underveis. Et sted med Anders i front klarte vi å splittes. Stein, Pål og jeg ventet litt, kjørte etter for å forsøke å finne de igjen, men nei. Stein tok sitt eget valg mens Pål og jeg fulgte en annen rute. Og alle kom frem til Trendelburg og fikk sim pokal på terrassen. Senere fikk vi nydlig middag ved langbordet. Det gode liv finnes på Trendelburg.
Fredag var det Weisel som var målet. Vi våknet til tåke tjukk som graut, men det lettet litt for vi kom oss på veien. Dagen bød på fine veier, litt sol og litt regn. Pizza i Dillenburg - som vanlig - og ankomst Weisel i regn. Teltene ble satt opp i regnvær og øl'en etterpå ble inntatt i oppholdsvær. Treffet i Weisel har alle rettigheter og all den mat en har behov for. Et godt sted å være dette også.
Lørdag ble det alternative planer. Einar hadde ymtet frempå om en tur til Nürburgring og plutselig skulle alle dit og ikke til Cochem som normalt på en lørdag. På veien ble det besøk på Wunderlich også. Jeg klarte meg uten de store utgiftene på denne stoppen. Ved ankomst Nürburgring kom det en regnbyge igjen, men den varte ikke lenge. Det ble lunsj utendørs mens vi så på den ene råe bilen etter den andre som dro ut på banen og kom inn igjen noen minutter senere. Knut og Anders ville forsøke seg en runde på motorsykkel mens tre andre bestilte Ringtaxi. Begge deler viste seg å være rimelig heftige saker. Resten av oss andre klarte oss med stemningen som var i området. Tilbake i Weisel var det scweineaxe og tilbehør på menyen.
Søndag var det å sette kurs nordover igjen. Jeg tok en vestlig rute sammen med Einar og Frode mens resten kjørte mer tradisjonelt mot A7. Utpå ettermidagen møttes vi i Egestorf etter en særdeles varm dag. Opp mot 32 grader og kun 500 meter med regn. Terje S hadde havarert bakhjulslageret sitt noen mil sør for Egestorf, men det hadde ordnet seg med transport til Kiel dagen etter. Og med flere i følge hadde det blitt plass til ham på baksetet til Kåre. På Egestorf spiste vi ved langbord ute i finværet. Mandag var det bare sjarmøretappen igjen til Kiel og ferga som gikk kl. 14.00. Takk for turen til alle som var med!

Klikk for større bilder.

13 mann klare for tur.

Så var vi på plass
på soldekket.

Det var en flott kveld.

3 x Triple Black i Tyskland.

Det er stadige diskusjoner
om GPS og veivalg.

Lunsj nord for Hannover.

Fine veier på tur sørover.

Syklene er parkert
på Trendelburg.

Jan Ove på 1200RT.

Pokal til alle!

Det var ikke bare finvær.

Pizza i Dillenburg.

Teltene ble satt opp i regnvær.

Like blid. Skål!

Oppholdsvær er bra.
Her har vi det bra.

Det var ikke så mange telt
som det har vært tidligere år.

Lørdagstur.

Anders og Knut er klar for
en runde på Nürburgring.

Her bærer det utpå.

Venter på ferge
over Rhinen.

Så ble det sol og finvær
på lørdags ettermiddag.

Scweineaxe er klar
på grillen.

Blir det mat snart?

Søndag morra pakking.

På tur hjemover igjen.

Einar.

Frode.

Samling i hagen på Egestorf.