BMW-treff 2021
5 - 8 august

Etter litt om og men så ble endelig BMW-treffet som skulle vært arrangert i fjor avholdt i år. Stedet var, som planlagt i fjor Storsand Gård camping mellom Trondheim og Stjørdal. Jeg hadde lyst til å ta en tur, og Gunnhild fant ut at også hun ville være med. Som sagt så gjort og Viragoen har vært på BMW-treff tidligere så det gikk bra.
Treffet startet på torsdag, men vi reiste av gårde allerede tirsdag med første etappe til Lillehammer og Steingrim og Maja. På vei dit var vi også innom Ole Kristian og Heidi på Gjøvik også. Vi hadde god tid, det var fint vær, og så er det så greit å treffe folk vi ikke har sett på en stund.
Etter en god natt med trivelig selskap på Lillehammer gikk turen videre nordover, over Venabygdsfjellet til Folldal og Grimsbu før det ble stopp på Bergstadens Hotell på Røros. Hotellet begynner å bli litt slitent, men vi fikk god mat og gikk noen runder i byen. Hadde vi planlagt litt bedre kunne vi fått med oss Elden som ble spelt i slagghaugene ved gruva, men der var alt utsolgt denne kvelden.
Fra Røros gikk det videre over fjellet til Tydal, Selbu og Hell før vi ankom treffplassen og fikk opp lavvoen akkurat før den første ettermiddagsbyga kom. Regnværet varte ikke lenge, og snart satt de fleste ute igjen. Før kvelden senket seg så kom Steinar og Anine nordfra og slo opp sin lavvo ved siden av vår.
Etter frokost i det fri på fredag ble vi med på dagens fellestur som gikk via noen omveier til Singsås og Kaffe og Kanari Route 30. Lang pause og god mat ute før vi satt framhjulet tilbake mot campen.
På lørdag droppet vi fellesturen og tok i stedet bussen til Trondheim og var turister en dag før vi busset tilbake og pakket oss sammen. Værmeldingen for søndag var særdeles lite fristende for å pakke sammen telt mm, så sammen med Steinar og Anine tok vi turen til Oppdal der vi sjekket inn på Hotel Skifer. Selv om de snøt oss for desserten, og fikk oss opp grytidlig neste morgen så var det et greit alternativ. Steinar og Anine reiste før oss, så vi tok det med ro nedover E6 og var hjemme i kveldinga.

Klikk for større bilder.

Et bad i Trondheimsfjorden
hører med.

God stemning.

Noen drar på fellestur...

... mens andre tar bussen